Phillowjunkies's Blog

It's all about everything that PhillowJunkies had heard, read, see, or even through it all ^_^

  • PhillowDate

    November 2012
    M T W T F S S
    « Oct   Dec »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • PhillowThings

Inilah Aku oleh Umar Kayam

Posted by phillowjunkies on November 1, 2012

Datang melangkah menghadapi mati…….
Tidak gentar menerima mati…
Walaupun beribu dugaan menempuh mati…..
Aku tetap, Tetap mati….
Inilah aku di ajal menanti….
Walaupun menangis tetap hadir Mati…..
Melari diri jauh dariNya tetap mati……
Dekat dariNya adakah selamat tidak mati….

Setiap lorong di tembus takut mati…..
Sembunyi diri lari mati…
Adakah ini penyudah manusia nanti….
Akan pergi jauh berjumpa Illahi….
Jumpa dengan kebenaran yang hakiki…..
Atau berjumpa dengan kejahilan menempah api….

Itulah aku yang menempuh mati…..
Saban hari sembunyi diri…..
Dikala ini tidak lagi…..
Kerana aku tahu Allah menyayangi…..
Setiap hambanya yang ingin mati….
Agar terus kembali….
Dekap peluk erat di sanubari…..
Muhammad mengajar aku untuk berani….
Menempah maut diawal usia untuk mati

Leave a Reply

 
